
Mitä tekee kunnon työläinen työn juhlana? Työtäpä tietysti, kohtuullista korvausta vastaan toki. On ollut varsin mukavaa pumpata ilmapalloja Suomenlinnan panimolla pyhäkorvauksin. Vapun vastaanotto sujui rauhallisissa merkeissä Suomenlinnassa - kaivarissa ja Ullanlinnanmäellä lienee ollut enemmän vipinää. Vuosi vuodelta vanhempana työn sankareiden juhlapäivä tuntuu turhemmalta. Koskapa teen kahta työtä, ei minulla ole intressejä rellestää paria päivää vaikka olisi vapaatakin. Voisin mielummin ottaa esimerkiksi Vuoden duuninpainaja -tittelin ja palkintomatkan Mauritiukselle (lähemmäskin käy, kunhan on valkoista hiekkaa). Skool kaikille muillekin, jotka nousevat aamuisin ja palaavat iltaisin ja viettävät sen ajan siinä välissä duunissa. Saikkonen käy tuimana työtä päin, huomennakin.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti