maanantai 21. heinäkuuta 2008

Fiestaa, sairaspäiviä ja kulttuurituotteita

Viime viikonloppuna matkasimme koon kanssa Anun vieraiksi Kotkaan. Anu omistaa siellä veljensä kanssa mökin manttaaleinen Lehtisen saaressa (!). Matkaan pääsimme hyvistä aikeista huolimatta vasta iltapäivällä lauantaina (koskapa olimme nauttineet jaloja juomia saksalaishenkisessä olutravintolassa edellisenä iltana). Pitkästä aikaa aurinko paistoi täpöillä, ja bikinitkin pääsivät matkakassiin mukaan. Muutaman harharetken ja epätodellisen kaupparetken jälkeen löysimme Hevossaaren laidalle, josta Anu nouti meidät veneellä. Saaressa vierailu sujui mainiosti ja letkeästi, emmekä oikeastaan tehneet muuta kuin jauhoimme paskaa ja söimme ja joimme ja saunoimme ja jutustelimme ja nukuimme ja söimme ja...
Vieraana oli myös Anun veljentyttären rotuhamsteri Hamsu, joka aiheutti saikkosessa yllättävän nostalgisia tunteita. Kiitokset siis kollegalle vielä kerran kestityksestä ja mahtavasta mökkiviikonlopusta.


Fiestasta ei ruoka eikä juoma loppunut


Saikkonen on varustautunut naparetkelle

Sunnuntaina keli muuttui tavanomaisen epävakaiseksi, vettä piskotteli pitkin matkaa, ja synkät pilvet roikkuivat Helsingin yllä. Illalla uuvahdin täysin ja täristessäni kylmissäni peiton alla oivalsin että lienen vilustunut. Näin olikin, kuumemittarin lukemat hipoivat 38 astetta. Päätin olla myös maanatain pois töistä.

Tänään olen lukenut loistavan Stieg Larssonin (rauha hänen sielulleen) Millenium-trilogian 1. osan loppuun, enkä malta odottaa Tyttö joka tiesi liikaa -teokseen tarttumista. Suosittelen edelleenkin kaikille kesä/syksy/talvi - tai ihan miksi tahansa -lukemiseksi.
Illalla eksyin vahingossa FST5-kanavalle. Alkamassa oli Devan tytöt -niminen dokumentti, jossa seurattiin kahden romanialaisen pikkutytön matkaa olympiatasoiseksi telinevoimistelijaksi kahden vuoden ajan. Erinomainen dokumentti ja ajatuksia herättävä aihe näin olympialaisten kynnyksellä. Kismittää tämä FST-kanavan erinomaisuus, josta ei kyllä liian usein meteliä pidetä. Kaipaan televisiolehteä, joka nostaisi oikeasti hyviä ja kiinostavia ohjelmia esiin kootusti kaikilta kanavilta. Nyt-liitteen nostot kun tuntuvat olevan viihdepainotteisia. Ja FST jää helposti pimentoon. Täytyy itse yrittää seurata kanavan ohjelmatarjontaa tarkemmin, koska lähiaikoina olen törmännyt juurikin vahingossa erittäin hyviin ohjelmiin.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Mukavaa että viihdyitte ja viihdytitte mua Öhmans Varuhusetissa, kyllä se syöminen vaan on mukavaa hommaa...
Tulkaahan toistekkin fiestailemaan.